dinsdag 4 juli 2023

Interview over mijn slechtziendheid

Een aantal maanden geleden besloot ik een you tube kanaal te maken. Daar staan diverse (eenvoudige) video's op. Ik praat over mijn slechtziendheid, over praktische zaken, over het Christen zijn, over van alles en nog wat. Een van de belangrijkste, vind ik zelf, is de video met de naam "Tja, wat zeg je dan?". Wanneer iemand in je naaste omgeving ernstig ziek wordt, verliezen deze mensen vaak contact met anderen omdat die niet weten hoe te reageren op de situatie. Neem een kijkje zou ik zeggen.

Dit interview was een hele bijzonder en daarmee een soort podcast.

De redactie van ZiensWijs had mij ontdekt op Facebook. Daar zagen zij dat ik niet alleen op latere leeftijd slechtziend ben geworden (51) maar ook dat ik ondanks mijn visuele beperking nog kleding naai. Zij namen contact met mij op voor een interview.

In dat interview geef ik ook diverse praktische tips, niet alleen op naaigebied. Die zijn in een apart geluidsfragment gezet. ZiensWijs is een maandelijkse luistertijdschrift voor ouderen met een visuele beperking. Via Passend Lezen en/of de bibliotheek is er meer informatie over te vinden.

Het interview

https://youtu.be/e14Bt6Fk96Y


De praktische tips

https://youtu.be/hU5z-5Tve5M


Geen opmerkingen:

Een reactie posten