woensdag 26 februari 2020

Aquarelleren op katoen


Het experiment is gelukt! Iedereen heeft het altijd over de Inktense blocks van Derwent om op stof te schilderen, die je dan op de stof mengt met textielmedium. En ik dacht waarom persé dat merk. Ben geen fan van Derwent zoals sommigen van jullie weten. Voor nagenoeg dezelfde prijs koop je Faber Castell. 
Hier heb ik dus eerst de tekening met de losse hand genaaid (Free Motion Quilting), de stof ingesmeerd met verdunde textielmedium (die van mij is vla-achtig en moet iets dunner). Toen dat droog was kon ik met de aquarelpotloden van Faber Castell en de waterkrijtjes van Gallery de vogel kleuren. Accenten heb ik aangebracht met mijn gewone kleurpotloden van Faber.

Door dan de afbeelding even afgedekt te strijken, wordt de verf gefixeerd. Heb de vogel net een paar keer ondergedompeld in lauw water en er kwam helemaal NIETS vanaf. Natuurlijk is het niet geschikt voor intensief wassen, tenminste dat denk ik niet. Maar iedereen die nu nog over Derwent begint kan ik corrigeren. Al weet ik niet hoe aquarelverf van mindere kwaliteit het zou houden. Ik heb het geluk dat ik deze materialen wel kon kopen. 😁 op naar meer, dit is gewoon leuk om te doen!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten