dinsdag 19 april 2022

Gevoerd zwart jasje

Reeds lange tijd kon ik niet op deze blog plaatsen. Dat was erg jammer. Inmiddels is mijn leven drastisch veranderd doordat ik in november 2020 slechtziend ben geworden. Naaien voor het goede doel is helaas niet meer mogelijk maar kleding maken blijf het proberen. En dus pak ik hier de draad weer op:

Ik heb een zwart jasje gemaakt van joggingstof en deze gevoerd met dikke satijn. En omdat ik dacht dat ik te weinig voeringstof had, pakte ik er de roze bij om de mouwen ervan te maken later bleek dat ik die resterende zwarte satijn over het hoofd had gezien, iets wat mij tegenwoordig wel vaker gebeurt. 🤣😬




Ik heb ontdekt dat dit type jasje, waarvan ik er eerder ook een in de blauw en één in de kleur aubergine heb gemaakt niet alleen lekker ruim zijn, maar ook erg massief lijken. Om dar te ondervangen heb ik wat ze in het Engels noemen een 'half-belt' gemaakt. Dat geeft meer silhouet en oogt gewoon mooier. Omdat ik tevreden ben met dat resultaat heb ik dit ook toegepast bij de andere twee jasjes.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten