vrijdag 28 april 2017

Tentoonstelling I-psy / Psyq

In juni is er weer een tentoonstelling van I-psy / Psyq, waar ik in behandeling ben. Dit is mijn werkstuk. Aan de binnenkant staat de tekst 'Faith in God includes faith in His timing'. Als je In God gelooft, moet je ook vertrouwen hebben in de timing. Genezing kun je niet afdwingen. Overal is een reden voor, je moet het loslaten.
Ik heb eerst een basis gemaakt van quiltstoffen en daaroverheen een organza laag gedaan. Met de Scan 'N Cut heb ik tekst gesneden en erop gestreken. Daarna het geheel doorgestikt. Aan de zijkanten heb ik ijzerdraad meegenaaid zodat het werkstuk in een spiraalvorm gebogen kon worden.
In de vlinders heb ik dun ijzerdraad gestreken, het zijn twee stukjes vlinder met dubbelzijdige plakvlieseline. Het lijfje bestaat uit strassteentjes die ik met de hotfix heb vastgezet. De vlinders en de parels heb ik vastgezet met een lijmpistool. De rozen heb ik ook op de plotter gesneden evenals de klimop blaadjes. De rozenblaadjes heb ik eerst verstevigd met textielverharder van de Action en voor de sier wat nagellak toegevoegd. Ik heb uiteindelijk besloten de rozen niet te gebruiken.
Gebruikte technieken zijn Applique, Reverse Applique, Free motion Embroidery.
Ik ben blij met het resultaat.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten