maandag 13 februari 2017

Een nieuwe winterjas met accessoires

Deze jas is op basis van twee Lutterloh patronen. Alle technieken die ik inmiddels beheers zijn erin verwerkt. Op een detail na ben ik zeer tevreden over het resultaat, de jas houdt me goed warm op de scootmobiel....de machetten heb ik wat hoog ingezet. Als ik dan mijn armen strek voor het stuur worden mijn polsen ondanks de wanten toch wat koud. Dat moet ik nog aanpassen.
Tussen de voering en de buitenstof zit nog een laag dikke fleece. Die heb ik eerst aan de voering bevestigd alvorens de jas in elkaar te zetten.

De muts is gevoerd met fleece. Lekker warm. Bij harde, koude wind zet ik mijn capuchon op, die ik voorzien heb van koord zodat ik hem wat vast kan zetten en hij niet van mijn hoofd waait.
En dan hoort er een sjaal bij, een benendeken en skai hoezen voor mijn handschoenen voor de regen.
Als kers op de taart een bijpassende tas afgewerkt met de stof die ik al had gebruikt voor mijn sleutelhanger. In de tas heb ik verdelers gemaakt en dat werkt geweldig. Dat ga ikhet vervolg bij iedere tas doen; veel overzichtelijker.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten